به گزارش روابط عمومی سازمان  جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همزمان با آغاز هفته جهادکشاورزی (21 لغایت 27 خرداد) استاندار خراسان جنوبی طی پیامی، فرارسیدن این هفته را به فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«وَهُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَئ»

«و اوست كه از آسمان، آبي فرو فرستاد و بدان هر گونه گياه بر آورديم»

   نقش ارزشمند کشاورزی در تمام ادوار و اعصار از اساسی ترین برنامه های رشد و توسعه اقوام، فرهنگ ها و جوامع در امر پیشرفت همه جانبه به شمار می رود. ایران اسلامى نیز به عنوان کشورى صاحب تمدن کهن، از دیرباز در کنار نقش ارزنده خود در پرورش اندیشمندان و نخبگان، داراى پیشینه درخشان در زمینه رشد وتوسعه کشاورزى می باشد. این در حالی است که امروزه کشاورزی و دامپروری به عنوان بستر امنیت و سلامت غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان یکی از ارکان مهم و بنیادین نظام اقتصادی کشور به شمار می رود. استان خراسان جنوبی با دارا بودن ظرفیت های مناسب در عرصه تولید محصولات مزیت دار و خاص توانسته است با استعانت از درگاه الهی، پشتکار و تلاش والای تولیدکنندگان، دانش مبتنی بر تجربه نخبگان و همت و حمایت جهادی  مسئولان در مسیر آبادانی ایران، گام های موثر بردارد.

هفته جهاد کشاورزی یادآور فرمان تاریخی جهادگر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (قدس سره) مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهادسازندگی است. حفظ روحیه و آرمان جهادسازندگی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و کمک به توسعه روستا از بزرگترین دستاوردها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بعنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام گرفته است، می بایست با تکیه برتوان فنی، کارشناسی و اجرایی و نیز بهره گیری از پتانسیل های علمی متخصصین امر، بیش از گذشته برای دستیابی به اهداف عالی استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه جانبه کشورگام برداشت.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش وافر همکاران سخت کوش در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان، فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی (21لغایت27 خرداد) را به تمامی جهادگران عرصه کشاورزی و تولید تبریک عرض مینمایم. امید است با تأسی از آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران (قدس سره) و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه و اجرای برنامه های توسعه کشاورزی "دولت مردمی، ایران قوی" در جهت حفظ ارزش ها، خدمت رسانی به مردم، تامین اقلام و کالاهای اساسی با در نظرگرفتن مسئولیت جدید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین افزایش تولید تا رسیدن به مرحله خودکفایی محصولات کشاورزی، همچون گذشته کوشا و موفق باشید.

 

 

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی