به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، همزمان با چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی(سه شنبه 24 خرداد)، با حضور رئیس سازمان، معاون عمرانی استاندار، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان، روستابازار استان در بیرجند به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: هدف اجرای "طرح روستا بازار" عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه به سفره مردم و مصرف‌کنندگان است.

مهدی جعفری افزود: روستابازار‌ها راهی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و رسیدن محصول به قیمت واقعی و تضمین سود کشاورزان و تولیدکنندگان با حذف واسطه محسوب می‌شوند.

وی در خصوص تامین کالا‌های مورد نیاز فروشگاه‌های روستا بازار در استان افزود: برنامه مدونی در خصوص تهیه کالا در دستورکار اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه تعاونی تولید و همچنین شرکت تعاونی روستا بازار در دست اقدام است تا به صورت زنجیره‌ای بتوانیم کالا از سطح کشور خرید و به فروشگاه‌های روستا بازار برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: ظرفیت روستا بازار‌ها برای توانمندسازی و اقتصادی کردن تعاونی‌های روستایی بسیار موثر و مفید می باشد.