به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از تهیه نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تمامی ظرفیت استان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک همزمان با ۲۷ مهرماه در خراسان جنوبی فراهم است.

وی اظهار کرد: زرشک یک محصول کشاورزی صِرف نیست بلکه درحوزه‌های گردشگری، فرهنگ و هنر و ... باید به عنوان یک ظرفیت استان مطرح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهرماه گفت: این جشنواره با هدف کمک به معیشت خانوارهای کشاورز استان، ایجاد دغدغه در بین مسئولان ملی جهت حمایت از زرشک‌کاران استان، تاکید بر نقش هویتی زرشک در معرفی استان و کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا و معرفی این محصول به تمام دنیا برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محصول زرشک باید به صورت «تره بار» وارد بازار فروش شود، ادامه داد: ایجاد بازار مناسب برای فروش این محصول با استفاده از ظرفیت ادارات و نقش آفرینی بخش خصوصی و هموار کردن زیرساخت های مختلف برای معرفی این محصول از مهمترین راهبردهای جشنواره ملی زرشک است.

جعفری از تهیه نقشه گردشگری زرشک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: جشن برداشت زرشک از ۲۱ لغایت ۲۶ در شهرستان‌‌های «زیرکوه، قاینات، سربیشه،‌ درمیان و بیرجند» برگزار برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به افتتاح شهرک تخصصی زرشک و زعفران در قائنات همزمان با برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: در بحث تبلیغات، محصول دانش بنیان زرشک تولید شده و همراه با سایر تولیدات فرآوری شده زرشک در غرفه ویژه خراسان جنوبی در جام جهانی به فروش خواهد رسید.