جعفری از اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک و به نقل از خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی، مهدی جعفری در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جاری در پنج شهرستان خراسان جنوبی از جمله قاینات، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برگزاری افتتاحیه جشنواره در ۲۱ مهر ماه در روستای افین شهرستان زیرکوه خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک در ۲۷ مهرماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در فرهنگسرای شهرداری بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طی یک هفته برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی، ادامه داد: این برنامه ها درحوزه علمی، دانش بنیانی، بازارسازی، تورهای صنعتی و گردشگری، دوره‌های آموزشی به کشاورزان و برپایی نمایشگاه با حضور مسئولان کشوری و سفرا است.

جعفری بیان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک در مهر امسال عملیات اجرایی شهرک تخصصی زرشک و شهرک بارگاهی زرشک در منطقه افین آغاز می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح مرکز توسعه و ترویج زرشک و عناب در قاینات خبر داد و گفت: همچنین واحد فرآوری دانش بنیان محصولات زرشک و عناب و انبار بورس در شهر مود کلنگ زنی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بزرگترین واحد فرآوری زرشک در سطح بالا با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه زهان در حال پیگیری است که امیدواریم در همین ایام برگزاری جشنواره کلنگ زنی شود.

جعفری به رونمایی کتاب زرشک در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در حوزه کارهای علمی بیش از ۱۵ برنامه متنوع با حضور پژوهشگران و محققان دانشگاهی اجرایی خواهد شد.