به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: به دلیل حمایت‌هایی که از جشنواره ملی زرشک انجام شد، دیگر شهرستان‌ها نیز با پتانسیل‌های متنوع خواستار برگزاری جشنواره ملی برای محصولات خاص خود شدند مانند فردوس که خواستار برگزاری جشنواره ملی انار شده است.

«هادی شاهوردی » تأکید کرد: یکی از خروجی‌های این جشنواره می‌تواند فرهنگ سازی برای تغییر نوع نگاه در بخش فروش تره بار زرشک به جای فقط نگاه خشکبار به این محصول است.

شاهوردی خاطر نشان کرد: اکنون برخی سرمایه‌گذاران هوشمند با بسته بندی زرشک تازه به این سمت رفته‌اند ولی نیاز است که تولیدکنندگان و کشاورزان هم با این نوع نگاه کار انجام دهند، را که به نفع آنها خواهد بود.

وی اعلام کرد: برای توسعه گردشگری کشاورزی به دو زیرساخت نیاز داریم که یکی بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل است و دیگری زیرساخت‌های گردشگری و اسکان که نیاز به جذب سرمایه گذار داریم.

به گفتۀ وی در بخش زیرساخت‌های گردشگری این اداره کل آمادگی همکاری برای تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز همچنین ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار است.