معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در دومین روز برگزاری جشنواره ملی زرشک در روستای محمدآبادشهرستان قائن  با اشاره  به اینکه بیش از 50 هزار خانوار در استان درگیر از محل تولید زرشک زندگی می کنند افزود: معرفی ظرفیت های کشاورزی استان ، سوق دادن محصولات کشاورزی به سمت کشاورزی اقتصاد پایه و همچنین تقویت معشیت کشاورزان از طریق ایجاد ارزش افزوده از جمله اهداف برگزاری این جنشواره است.                                                          

 عباس زاده ادامه داد : در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی در استان انجام شده است در نهبندان زیتون، در زیرکوه و قاین زعفران وزرشک، خوسف گل نرگس، طبس خرما و .... به تناسب ظرفیت هر استان، محصولات مزیت دار شناسایی شده ودولت برای معرفی این توانمندی ها ی خراسان جنوبی برنامه ریزی مدون را در دستور کار دارد واز حضور و فعالیت سرمایه گذاران برای محصولاتی همچون عفران ، عناب ، زیتون ، خرما و بویژه زرشک استقبال می کند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک بارگاهی افین تاکید کرد: این شروع کار است و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان هم پیگیری و تلاش می شود با تکیه بر منابع دولتی و توانمندی های مردم این شهرک به بهره برداری برسد.

به گفته وی به منظور ایجاد ارزش افزوده برای هر یک از محصولات مزیت دار استان و با پشتوانه اسناد بالادستی وتکمیل زنجیره ارزش افزوده برنامه ریزی مناسبی در دستور کار است. به این منظور مرکز ترویج و نوآوری زرشک و عناب قاین به بهره برداری رسید تا با استفاده از دانش بومی خدمات ارزنده ای در زمینه تولید بانک ژن وحمایت از تولید دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:بخش کشاورزی، عامل پیش برنده ما در افق چشم اندازهای کشور است.

عباس زاده با بیان این مطلب در جشنواره ملی زرشک در روستای محمد آباد علم شهرستان قاینات ، با ابلاغ سلام استاندار به مردم شریف شهرستان قائنات، اقتصاد را یکی از اصلی ترین مسائل کشور عنوان وخاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی بزرگی که دارد، می تواند عامل پیش برنده ما در افق چشم اندازها باشد.

وی افزود: برخورداری از رفاه، امنیت غذایی، سلامت و رفع فقر از مؤلفه‌ های بزرگ افق چشم انداز کشور است.

معاون استاندار با بیان این که خراسان جنوبی از نظر وسعت،  سومین استان کشور است، تصریح کرد: ظرفیت های بخش کشاورزی استان برای تبدیل شدن به محور اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

عباس زاده ادامه داد: از دست دادن فرصت ها در گذشته آثار سوئی را برای کشور رقم زده ولی نگاه و اقدام جهادی دولت و مجلس اتفاقات بزرگی را در حوزه های اقتصادی بوجود آورده است.

به گفته وی؛ به واسطه برپایی جشنواره ملی زرشک در شهرستان های استان عملیات اجرایی شهرک بارگاهی زرشک در زیرکوه شروع شده است.

وی با تأکید بر این که باید روحیه امید و نشاط را برای رسیدن به وضع مطلوب در مردم تقویت کنیم، تصریح کرد: باید با ارائه فواید زرشک، این محصول را در دسترس همه مردم ایران قرار دهیم.