سردار زهرایی با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرآوری زرشک به عنوان محصول مزیت‌دار خراسان جنوبی گفت: اگر برای فرآوری زرشک کاری انجام ندهیم، کوتاهی کردیم.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات خراسان جنوبی و به نقل از شبستان ، سردار محمد زهرایی ظهر در مراسم افتتاح ۴۵۲ کارگاه اشتغال خرد و خانگی که به نمایندگی در روستای تخته جان بخش قهستان شهرستان درمیان افتتاح شد، با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: باید دشمن را خوب بشناسیم تا با وجود همه اختلافات در مقابل آنان وحدت داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرآوری زرشک به عنوان محصول مزیت‌دار شهرستان درمیان و استان خراسان جنوبی، بیان کرد: اگر برای فرآوری زرشک کاری انجام ندهیم کوتاهی کردیم.

وی افزود: زرشک ۱۲ فرآوری شامل آبنبات، نوشابه، لواشک، نکتار و ... دارد که اگر مسئولان با ارائه تسهیلات و تسریع روند صدور مجوزها، زمینه راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی در روستاها را فراهم کنند باعث ارزش افزوده محصول و ماندگاری مردم در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس خواهد شد.

سردار زهرایی پیشنهاد داد: از محل اعتبارات اشتغال تبصره ۱۸ که کمیته امداد و بسیج سازندگی با هم تفاهم‌نامه دارند به ۳۰ درصد غیرمددجویان کمیته امداد هم می توان تسهیلات پرداخت کرد تا کارگاه های فرآوری زرشک راه اندازی شود.

مهدی هنری، رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت هفته وحدت، ۴۵۲ کارگاه اشتغال زایی خرد و خانگی با اعتبار تسهیلاتی ۲۲ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رسید.

 

 وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، فرآوری و بسته‌بندی زرشک، اقتصاد مقاومتی، خدماتی و صنایع تبدیلی برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است، ادامه داد: طی ۹ ماه گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ بالغ بر هزار و ۳۰۰ کارگاه اشتغالزایی با پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان حمایت شدند.

گفتنی است؛ امروز کارگاه فرآوری و بسته بندی زرشک در روستای تخته جان شهرستان درمیان با حمایت بسیج سازندگی استان راهاندازی شد که منجر به اشتغال زایی برای حدود ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است