به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی امروز در جشنواره ملی زرشک که در روستای فورگ شهرستان درمیان با اشاره به بحث فرآوری صنعتی زرشک گفت: یکی از اهداف مهم جشنواره ملی زرشک بحث توجه شرکت های دانش بنیان به فرآوری و شکل گیری صنایع تبدیلی در زمینه تولید زرشک است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی وی در خصوص آفات محصول زرشک عنوان کرد: مقرر شده است که امسال وزات جهاد کشاورزی بحث آفات و سم پاشی محصول زرشک را بر عهده خواهد گرفت و هرس آن در اختیار کشاورزان خواهد بود.

 

اشرفی به تامین برق پایدار قلعه فورگ اشاره کرد و افزود: اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است و طرح تامین برق پایدار آن در دستور کار میراث فرهنگی قرار دارد و بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان جهت سنگفرش آن در نظر گرفته شده ود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از مصوبات سفر استاندار به درمیان عملیاتی شده است.

 

اشرفی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی از حلقه خاص خود خارج شود، ادامه داد: اتاق بازرگانی چند بار به محصول زرشک به دولت کمک کرده است و این جشنواره به همت دولت برگزار شده و اگر برگزار نمی شد آیا برخی از مسئولان یاد خراسان جنوبی می افتادند یا خیر.

 

وی در ادامه گفت: دولت هزینه کرده است و با اجرای جشنواره ملی زرشک به دنبال این است تا صدای کشاورزان را برساند و وظیفه دولت آماده کردن زیرساخت ها و تشکل های مردمی است و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید برای صادرات فکری و برنامه ریزی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: از اتاق بازرگانی ایران مطالبه جدی داریم تا به استان خراسان جنوبی و استان هایی که کمتر دیده شده اند توجه داشته باشند و حلقه بسته چند استان خاص نباشد.

 

اشرفی با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال کمک کردن به اقتصاد و معیشت کشاورز پایه خراسان جنوبی است، افزود: ای کاش از ۲۰ سال پیش برخی افراد سفیر زرشک خراسان جنوبی می شدند و امیدواریم خروجی جشنواره ملی زرشک مثبت باشد.

 

وی در پایان گفت: سرانه درآمد مردم روستایی خراسان جنوبی رتبه ۲۹ کشور است و اقتصاد استان به زعفران و زرشک بستگی دارد و اتاق بازرگانی بگوید که برای فرآوری آن چه اقدامی انجام داده است و امیدواریم شاهد یک رونق و جهش در زمینه محصولات کشاورزی استان باشیم.