عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه: نوع نگاه به زرشک باید تغییر کند

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ روشنعلی یکتا صبح امروز در جشنواره ملی زرشک در روستای فورگ شهرستان درمیان اظهار کرد: کشور ایران یک کشور خاص است و کشورهای دیگر جهان از داشتن زرشک محروم هستند. ۹۸ درصد محصول زرشک جهان مربوط به خراسان جنوبی است و باید نگاه خود را تغییر دهیم و برای معرفی این محصول خاص در سطح بین المللی بیاندیشیم و باید میزان تولید زرشک افزایش یابد.

 

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه گروه های توریسم باید برای برداشت زرشک به استان خراسان جنوبی دعوت شوند، گفت: خرید تضمینی گناه بزرگ در حق کشاورزان است یعنی محصول ما مشتری ندارد دولت آن را می خرد در حالی که زرشک باید  به جایگاهی برسد که بر اساس میران تقاضا قیمت گذاری شود.

 

یکتا با بیان اینکه ۸۵ هزار تُن تولید زرشک میزانی نیست که پاسخگوی جهان باشد، افزود: باید نگاه خود را عوض کنیم و هنوز نتوانسته ایم برای این اقلیم و تجارت خوب آن کاری انجام دهیم و نباید تنها به بازار داخلی توجه داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: این میزان تولید نمی تواند شما را پوشش دهد و خرید تضمینی گناه بزرگ و حیف و میل کردن است و نشان می دهد که این محصول خریدار و متقاضی ندارد.

 

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه زرشک یک محصول خاص است که در جاهای دیگر وجود ندارد، ادامه داد: این نعمت را خداوند به شما داده است و نباید برای آن قیمت تضمینی تعیین کنیم و بگذاریم خودش جایگاه خود را در جهان پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: تبلیغات این محصول را انجام خواهم داد و به عنوان سفیر صادراتی زرشک اقدام به هدیه دادن این محصول در نقاط مختلف جهان خواهم کرد.