به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ مصطفی نخعی در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک  در فرهنگسرای بیرجند گفت: کشاورزان امنیت غذایی را برای ما به ارمغان می آورند و مسئولان هم باید امنیت و آرامش را برای کشاورز به وجود بیاورند.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد امنیت و آرامش برای کشاورز با فراهم کردن زیرساخت ها و نهاده ها برای آنان، افزود: کشاورز باید با این امنیت و آرامش دغدغه ای برای فروش محصولات خود نداشته باشند.

 

وی افزود: کشاورزان علی رغم همه محدودیت ها و تغییر اقلیم و خشکسالی های چندین ساله، ظرفیت هایی را برای استان و کشور به وجود آوردند.

 

نخعی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی زرشک برای معرفی، فرآوری و دانش بنیان کردن همه محصولات مزیت دار استان، متذکر شد: این جشنواره باید منتج به تدوین برنامه های کاربردی و جامع شود و همه متعهد برای اجرایی کردن آن باشیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به توسعه نامتوازن در  کشور و استان ها اشاره کرد و گفت: نتیجه این امر به خاطر بی توجهی به آمایش سرزمینی است و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه نقش مهمی دارد اما تاکنون توجه به توسعه متوازن در حد شعار باقی مانده است.

 

نخعی عنوان کرد: مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی گام های خوبی برداشته است و طرح امنیت غذایی در خانه ملت به تصویب رسیده و می تواند گره گشایی بسیار از مشکلات کشاورزی در سطح کشور باشد.

 

وی به خرید تضمینی زرشک اشاره کرد و بیان داشت: اما تاکنون این مهم آنگونه که باید تحقق نیافته است و نمایندگان ملت در مجلس پیگیر اجرای طرح حمایتی زرشک هستند.