در بخش اقتصادی جشنواره ملی زرشک رقم خورد:

انعقاد 5 تفاهم نامه در زمینه فرآوری زرشک

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ در آخرین روز از این جشنواره و در مراسم اختتامیه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی،معاون سازمان تعاون روستایی، اعضایی از اتاق بازرگانی اصفهان کرمان، اتاق مشترک ایران و روسیه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری و استانی پنج تفاهم نامه بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه فراوری زرشک به امضا رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی موضوع این تفاهم نامه ها را تشریح کرد و توضیح داد: احداث شهرک تخصصی زرشک در با سربیشه با سرمایه گذاری 220 میلیارد تومان و به  ظرفیت 40 هزار تن با اشتغالزایی 150 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم از این موارد است.

دکتر جعفری گفت: واحد تولید انواع محصولات از زرشک، با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومان و به ظرفیت 10 هزار و 670 تن،  موضوع دومین تفاهم نامه است که  اشتغالزایی 31 نفر به صورت مستقیم و 120  نفر به صورت غیر مستقیم را به دنبال دارد.

همچنین تفاهم نامه فرآوری محصولات زرشک، با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان ، اشتغالزایی مستقیم 35 نفر و 100  نفر به صورت غیر مستقیم نیز به امضا رسید.

وی احداث سردخانه نگهداری زرشک و محصولات آن با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان، ظرفیت 10 هزار تن را از دیگر تفاهم نامه ها برشمرد که موجب اشتغالزایی برای 15 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد.

به گفته وی تفاهم نامه احداث سردخانه نگهداری زرشک ومحصولات آن با سرمایه گذاری 11 میلیارد تومان بسته شد که  10 هزار تن ظرفیت و اشتغالزایی 15 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم را به دنبال دارد.