به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی ؛ جشواره ملی زرشک در بخش های مختلف مسیر اهداف مورد نظر را طی می کند این جشنواره در بخش فرهنگی و در  مراسم اختتامیه دستاوردهای مطلوبی داشت: در این مراسم و با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از میهمانان کشوری از جمله معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان تعاون روستایی کشور، جشنواره ملی زرشک ، چند نفر از چهر های مطرح هنری، فرهنگی و علمی فناوری به عنوان سفیران ملی زرشک خراسان جنوبی معرفی شدند تا برای معرفی این محصول خاص استان اقدام کنند.

در این مراسم سید اقبال واحدی، رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو و علیمردانی، از سه نفر هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون ، محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده صدا و سیما و همچنین محسن پویان یک پژوهشگر گیاهان دارویی و... به عنوان سفیران ملی زرشک معرفی شدند.

اهدای یادمان زن روستایی و تندیس جشنواره به این سفیران از دیگر بخش های جشنواره بود.

همچنین در این مراسم از تمبر ویژه جشنواره با عنوان « زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران»، «کتاب زرشک خراسان جنوبی»،  موزیک ویدئوی« شکر لله» و مستند به رنگ پاییز با مضوع زرشک رونمایی شد. 13 نفر از کشاورزان و بهره برداران نمونه و پیشرو در تولید زرشک در استان نیز تقدیر شدند. همچنین مراسم جشنواره به طور مستقیم از شبکه سه ملی، شبکه استانی خاوران، آپارات و ... پخش شد .