معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی زرشک، معرفی هر چه بیشتر این محصول ارزشمند است.

«جواد اشرفی» با بیان این مطلب در نشست مشترک مدیرکل و معاونین صدا و سیمای استان در راستای تبیین و تشریح ابعاد جشنواره ملی زرشک گفت: اگر در امر اطلاع رسانی جشنواره ملی زرشک هدفمند و برنامه ریزی شده، اقدام نشود، ممکن است نتیجه معکوس به دنبال داشته باشد.

به گفته وی؛ انعکاس و به تصویر کشیدن زرشک و .... باید هنرمندانه انجام شود یعنی در این خصوص باید تصویر سازی درستی صورت گیرد.

معاون استاندار ادامه داد: نقش و کارکرد صدا و سیمای استان برای سبد توسعه ای مردم منطقه از جنس فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در این جشنواره از جنس معیشتی است.

به گفته وی؛ وقتی خروجی یک اقدام، معیشتی است همه کارکردهای فرهنگی،اجتماعی ،اقتصادی و... را دربر می گیرد.

این معاون استاندار افزود: مدیر،معاونین و ... صدا و سیمای استان با روحیه جهادی آن مجموعه با دبیرخانه جشنواره ملی زرشک مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان کمال همکاری را داشته باشند و در این زمینه با بهره گیری از ظرفیت بند(چ) در راستای ساخت برنامه های مشارکتی اقدام نمایند.

اشرفی با تأکید بر ضرورت پوشش رسانه ای مناسب جشنواره زرشک، متذکر شد: ممکن است در برخی شهرستان ها به دلیل مسائل جوی، برداشت محصول زرشک زودتر از زمان موعد صورت پذیرد لذا لازم است در این خصوص تمهیدات لازم صورت گیرد.

به گفته وی؛ در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی علاوه بر صدا و سیما، از ظرفیت سایر رسانه ها نیز باید استفاده شود.

معاون استاندار با تأکید بر این که هدف از برگزاری این جشنواره معرفی محصول ارزشمند زرشک است، تصریح کرد:این محصول باید در عرصه های ملی و بین المللی به درستی معرفی شود.

اشرفی همچنین گفت: قرار است در نمایشگاهی در قطر که در زمان برگزاری جام جهانی برپا می شود محصول زرشک و سایر محصولات کشاورزی استان نیز عرضه گردد.