رسانه ها در جشنواره ملی زرشک نقش کلیدی بر عهده دارند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک و به نقل از شبستان خراسان جنوبی «غیرتی» گفت: با برگزاری جشنواره ملی زرشک دست دلالان از یاقوت سرخ کوتاه می شود و زرشک جایگاه واقعی خود را پیدا کند و در بحث قیمت گذاری و حمایت دولت،کشاورزان آرامش خاطری پیدا خواهند کرد.  چرا که حدود 82 درصد از جمعیت شهرستان زیرکوه در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند.
فرماندار زیرکوه باکیفیت ترین زرشک استان و کشور را متعلق به زیرکوه خواند و افزود: حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی باغی شهرستان، زیرکشت یاقوت سرخ قرار دارد و روستای افین در شهرستان زیرکوه قطب تولید زرشک شناخته می شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی زرشک برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار می شود، ادامه داد: مقرر شده است که افتتاحیه این جشنواره روز 21 مهرماه در شهرستان زیرکوه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.
فرماندار زیرکوه به اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک هم پرداخت و گفت: با برگزاری جشنواره به دنبال این هستیم تا م زرشک را به کشور معرفی کنیم و شاهد جذب مشتریان جدید باشیم و از این طریق بازارجدید برای فروش یاقوت سرخ پیدا شود.
غیرتی  گفت:قیمت زرشک ثبات ندارد و به نسبت تورم افزایش نداشته است امید است با برگزاری جشنواره ملی زرشک بتوان دست دلالان را کوتاه کنیم. زرشک جایگاه واقعی خود را پیدا کند و در بحث قیمت گذاری و حمایت دولت از خرید تضمینی، کشاورزان آرامش خاطری پیدا خواهند کرد چرا که نگهداری زرشک به صورت بلندمدت کار سخت و هزینه برداری است و کیفیت آن از دست می رود.
وی ادامه داد: حضور مسئولان عالی رتبه در جشنواره ملی زرشک می تواند به جلب نظر و توجه جامعه به یاقوت سرخ کمک شایانی کند و از تولیدکنندگان موادغذایی و کارخانجات مطرح کشور برای حضور در جشنواره دعوت می شود تا بیشتر از این محصول، در چرخه تولید و فرآوری استفاده کنند.
فرماندار زیرکوه بر لزوم توجه شرکت های دانش بنیان به محصول زرشک تاکید کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان برای فرآوری به محصول زرشک توجه کنند تا جلوی خام فروشی آن گرفته شود.
به گفته غیرتی رسانه ها نقش کلیدی در جشنواره ملی زرشک دارند و با توجه به اینکه امروز جهان، دنیای رسانه است از آنن ها درخواست می شود تا در جشنواره شرکت کنند چرا که حضور رسانه ها فرصت مغتنمی برای منطقه و کشاورزان جهت معرفی محصول زرشک برای کشف بازارهای جدید است.
وی در خصوص مشکلات زرشک کاران هم توضیح داد: متاسفانه به اندازه نیاز بارگاه زرشک خشک کنی در شهرستان وجود ندارد و نبود سردخانه و کارخانه فرآوری زرشک و هجوم آفات گیاهی و توقف صادرات زرشک از دیگر مشکلات زرشک کاران است.