به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ این سه اثر در حوزه فرهنگی و تبلیغاتی زیرمجوعه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دبیر جشنواره ، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، تعدادی از هنرمندان و خبرنگاران در محل باغ جهانی اکبریه بیرجند رونمایی شد.

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان قاینات، درمیان، زیرکوه، سربیشه و بیرجند و با حضور میهمانان و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد. برای پوشش بهتر این رویداد اقتصادی، گردشگری و علمی استان خبرنگارانی از استان و رسانه های کشوری به شهرستان های محل برگزاری جشنواره دعوت می شوند.

آیین افتتاح این جشنواره ملی ۲۱ مهرماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار واقع در شهر افین شهرستان زیرکوه برگزار خواهد شد.

آموزش بهره‌برداران، کمک به افزایش قیمت فروش با افزایش تقاضا، ایجاد شور نشاط و امید در بین زرشک‌کاران، افزایش بهره‌برداری در واحد سطح، معرفی محصول زرشک در سطح ملی، بازاریابی و فروش و جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری و ارزش افزوده این محصول از اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.

شایان ذکر است: خراسان جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید زرشک در کشور رتبه اول را دارد و زرشک قدمت ۲۵۰ ساله در این استان دارد.