مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز خرید زرشک به صورت توافقی از بهره‌برداران خبر داد و گفت: کشاورزان دغدغه فروش نداشته باشند، اگر شرایط را دارند محصول زرشک تازه را نگهداری کنند تا به صورت خشک به فروش برسانند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی وتبلیغات جشنواره ملی زرشک و به نقل از خبرگزاری تسنیم در بیرجند؛ سید حسن رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زرشک یکی از محصولات راهبردی استان خراسان جنوبی است و این استان بیشترین سطح زیرکشت این محصول را در کشور دارد.

وی با اشاره به آغاز خرید توافقی زرشک در خراسان جنوبی، افزود: از هفته گذشته خرید توافقی زرشک توسط 9 تشکل در سطح استان آغاز شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به قیمت محصول در خرید توافقی گفت: از آنجایی که خرید زرشک به صورت توافقی انجام می‌شود، نمی‌توان گفت که هر کیلو زرشک به چه میزان خرید می‌شود، چرا که بسته به کیفیت و توافق و مناطق و غیره متفاوت است، اما بی شک تلاش ما بر این است که هیچ کشاورزی آسیب نبیند.

رضوی با تأکید بر قیمت منصفانه زرشک، افزود: در بحث زرشک، امسال سعی کرده‌ایم که در آغازین روز‌ها نشست‌هایی را در حوزه‌های مختلف مرتبط با محصول مزیت‌دار زرشک در  استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زرشک تازه به صورت توافقی در شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، قاین، بیرجند و درمیان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: امسال قیمت زرشک نسبت به سال گذشته روند افزایشی دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه به هر میزان که کشاورزان محصول زرشک خود را برای فروش به تشکل‌ها تحویل دهند آمادگی برای خرید وجود دارد، ادامه داد: در این مرحله زرشک به صورت تازه از کشاورز خریداری می‌شود، اما در برنامه داریم که این محصول بعد از اینکه فراوری شد، در چند ماه آینده به صورت خشک هم از بهره‌برداران به صورت توافقی خریداری شود.

رضوی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به عرضه و تقاضا قیمت در سطح بازار روند رو به رشدی دارد و پیش‌بینی می‌شود این روند تا نوروز ادامه یابد.