به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ این خبر خوش را رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد و توضیح داد: مجموعه بارگاهی زرشک افین همزمان با افتتاحیه جشنواره ملی در زمینی به وسعت 12 هکتار با تقسیم بندی 225 قطعه برای واگذاری به 140 نفر کلنگ زنی می شود. این افراد در حال معرفی به ثبت برای انعقاد قرارداد هستند.

دکتر «جعفری» گفت: این اراضی به صورت رایگان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از زرشک کاران، به متقاضیان احداث بارگاه واگذار می شود  به گونه ای که تا زمان ساخت کامل به شکل قرارداد اجاره تحویل شده وپس از آن واگذاری قطعی خواهد بود.

وی تاکید کرد: این شهرک بارگاهی محلی برای خرید و دپوی زرشک همه تولیدکنندگان است تا در صورت تمایل محلی مناسب برای خشک کردن زرشک به ویژه با رعایت استانداردهای مورد نظر، کاهش بار میکروبی، حفظ کیفیت محصول و... فراهم و بخشی از دغدغه زرشک کاران برای تامین بارگاه و محل مناسب خشک کردن بر طرف شود.

وی افزود: تدابیر لازم برای احداث شهرک بارگاهی زرشک اندیشیده شده و با پیش بینی زمین رایگان و درخواست مردم علاوه بر تامین بخش از آورده مورد نیاز، برای اعطای تسهیلات هم چاره اندیشی می شود.