فرماندار بیرجند تصریح کرد:

ضعف در معرفی زرشک،جشنواره شروعی برای جبران 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ علی فاضلی فرد با بیان اینکه در معرفی محصول مزیت دار زرشک در این سال ها ضعیف عمل شده است، اظهار داشت: باید برای  شناساندن این محصول مزیت دار و قرار گرفتن آن در سبد خانوار تلاش کرد.

فرماندار بیرجند از خراسان جنوبی به عنوان پایتخت انحصاری زرشک جهان نام برد و گفت: 98 درصد سطح زیر کشت زرشک در کشور متعلق به این استان است و در خراسان جنوبی 38 هزار خانوار زرشک کار فعالیت دارد.

فاضلی فرد با بیان اینکه زرشک محصولی مزیت دار و حائز اهمیت است، افزود: با وجود اهمیت زرشک در معرفی این محصول مزیت دار ضعیف عمل شده است و امسال با پیگیری های انجام شده در این استان جشنواره ملی زرشک با هدف معرفی آن  برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره برداشت زرشک در پنج شهرستان تولید کننده این محصول از 21 تا 27 مهر ماه در استان، گفت: با هدف معرفی این محصول مزیت دار و رفع موانع پیش رو این محصول، جشنواره زرشک در شهرهای بیرجند، قاین، زیرکوه، درمیان و سربیشه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم نهایی و جشنواره ملی زرشک  در 27 مهرماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار می شود، یادآور شد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته پذیرایی های صورت گرفته در جشنواره، پروازهای منتهی به استان در این ایام از محصولات فراوری شده زرشک شامل آبمیوه و... خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره بتوان این محصول را به بازارهای جهانی معرفی کرده و با ارائه محصولی با کیفیت شاهد رونق اقتصادی منطقه و انتفاع کشاورزان از فروش این محصول مزیت دار بیش از پیش باشیم.