به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت مقام معلم و تقدیر از مدرسان این مرکز همزمان با مراسم روز گل محمدی و گلاب در ایستگاه تحقیقات آبخیزداری و منابع طبیعی بیرجند برگزار شد.

 این مراسم با حضور دکتر مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مقری فریز رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ، جمعی از معاونین ومدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان و مدرسین، محققین، اعضای هیأت علمی و کارکنان  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان  جنوبی برگزار گردید.

جعفری و مقری در این مراسم با اهدای گل از کلیه کارکنان مرکز سپاسگزاری کردند.

جعفری در جمع کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی نقش همه همکاران این مرکز را در آموزش کشاورزی استان قابل ستایش دانست و گفت: به دلیل تحقیق و آموزش در حوزه کشاورزی بسیاری از چالش های کشاورزان کم و در برخی موارد رفع شده است.

وی از اهتمام کارکنان مرکز در تحقیق و آموزش در حوزه اولویت های کشاورزی استان تقدیر کرد و گفت: همه کارکنان از کارگران و آبیاران گرفته تا مدرسان و محققان و کارکنان ستادی با تلاش و همت خویش در آموزش سهیم هستند لذا هفته معلم و روز کارگر را باید به همه آنان تبریک گفت.

در حاشیه این مراسم کارکنان با حضور دسته جمع در باغات گل محمدی ایستگاه تحقیقات آبخیزداری و منابع طبیعی با برداشت گل محمدی و استفاده از یافته های تحقیقاتی محققان مرکز در خصوص ارقام این گل و چگونگی داشت و برداشت وفرآوری آن،  روز گل محمدی و گلاب را گرامی داشتند.