به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، محمدحسین جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی در پیامی، فرارسیدن هفته جهادکشاورزی (21 لغایت 27 خرداد) را تبریک گفت.

 در متن این پیام آمده است؛

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«وَهُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَي»

«و اوست كه از آسمان، آبي فرو فرستاد پس بدان هر گونه گياه بر آورديم»

                                                                               سوره انعام، آیه 99

   کشاورزى اساس توسعه و پیشرفت همه جانبه یک کشور است و یکى از عناصر مهم در پیدایش تمدن هاى بزرگ به شمارمی ­آید. ایران اسلامى به عنوان کشورى صاحب تمدن کهن، داراى پیشینه درخشان در زمینه رشد وتوسعه کشاورزى است. کشاورزی و دامپروری به عنوان بستر امنیت و سلامت غذایی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده به نحوی که این بخش به عنوان یکی از ارکان مهم و بنیادین نظام اقتصادی کشور محسوب می­شود. در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بعنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است، می بایست با تکیه برتوان فنی، کارشناسی و اجرایی و نیز بهره گیری از پتانسیل­های علمی متخصصین امر و همچنین مشارکت حداکثری جامعه کشاورزی استان، بیش از گذشته برای دستیابی به اهداف عالی استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه جانبه گام برداشت. هفته "جهاد کشاورزی" یادآور فرمان تاریخی جهادگرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهادسازندگی است. در این میان حفظ روحیه و آرمان جهاد در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و کمک به توسعه روستا و توسعه تولید محصولات کشاورزی از مهم­ترین دستاوردها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می­رود.

   اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش وافرکشاورزان، تولیدکنندگان، بهره­برداران و همکاران بخش کشاورزی فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی (21لغایت27 خرداد) را به تمامی جهادگران عرصه کشاورزی و تولید استان تبریک عرض می­نمایم. امید است با پیروی از آرمان­های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و ادامه راه رئیس جمهور شهید، در راستای حفظ ارزش ها و خدمت رسانی به مردم و توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه و اجرای برنامه های توسعه کشاورزی "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و سربلند باشید.

                                                                                                                        

                                                                                                                                         محمدحسین اکبری

                                                                                                                    سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی