خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد محصولات استان به صورت خام از چرخه خارج می‌شوند.

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری ها ، جواد قناعت، چهارشنبه ۲۷ مهر در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان محصولات کشاورزی و مواد معدنی بی نظیری دارد که بخش عمده‌ای از آنها به صورت خام و فرآوری نشده از چرخه خارج می‌شوند و مهم‌ترین برنامه در دستور کار ما، جلوگیری از خام فروشی محصولات استان است.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ، استانی بسیار خاص با قابلیت‌های فراوان است، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی محصولات منحصر به فردی همچون زرشک، عناب و زعفران داریم که به درستی شناخته نشده‌اند.

 

استاندار هدف از برپایی جشنواره ملی زرشک را معرفی این محصول عنوان و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که توجه شرکت های دانش بنیان را به این ظرفیت مهم جلب کنیم تا شاهد بروز جهش در تولید محصولاتی برپایه زرشک باشیم؛ این اتفاق رفاه کشاورزان و مردم استان را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی بااصالت و ریشه دار است، تصریح کرد: ما همزمان با معرفی محصولات کشاورزی می توانیم ظرفیت های گردشگری این استان به ویژه گردشگری کشاورزی را معرفی کنیم.

 

استاندار از ظرفیت‌های معدنی استان نیز گفت و یادآور شد: برای معرفی این ظرفیت‌ها نیز باید اقدامات بهتری صورت گیرد.

 

قناعت به انعقاد ۵ تفاهم نامه در زمینه فرآوری و نگهداری زرشک در جشنواره اشاره کرد و گفت: این اقدامات کافی نیست و ما باید به این سمت برویم که کارهای جدیدتری در حوزه کشاورزی انجام دهیم.