به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان گفت: ۳۲۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح دامدار کارت به واحد‌های تولیدی دام، طیورو آبزیان این بخش در سال جاری پرداخت شد.

علی رحیمی افزود: این میزان تسهیلات تا روز گذشته به ۳ هزار و ۶۳۰ نفر از واجدان شرایط در قالب دامدار کارت برای مبالغ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان و واریز به حساب سامانه بازارگاه متقاضی برای مبالغ بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان اعطا شده است.

وی تعداد پرونده‌های معرفی شده به بانک در این مدت را ۵ هزار و ۵۳ پرونده اعلام کرد و اظهار داشت: این پرونده‌ها برای دریافت ۸۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این کارت دامداران می توانند انواع نهاده های دامی خریداری کنند، گفت: این تسهیلات امسال شناوره بوده که در مرحله ۲۹۵ میلیارد تومان توسط دامداران جذب شده و در دو ماه گذشته ۸۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

رحیمی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی دام، طیور و آبزیان، تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد به عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده است. مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های بیرجند، خوسف و بشرویه به ترتیب با جذب مبلغ ۶۹ و ۵۵ و ۴۴ میلیارد تومان بالاترین میزان جذب اعتبارات را در استان داشته اند.