به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید روزانه ۲۵تن تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت تخم مرغ در بازار استان شش هزار و ۸۵۰ تومان است.

محمدعلی بیجاری ظهر روزگذشته(4دی ماه) در جمع خبرنگاران بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه کنترل و تنظیم بازار را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا سه طرح تنظیم بازار در ایام نوروز، رمضان و محرم و سفر اجرایی می شود، گفت: چهار قلم کالا شامل گوشت قرمز، مرغ منجمد، شکر و برنج ثابت است.

بیجاری بیان کرد: همچنین در ایام خاصی که احساس می کنیم بازار با کمبود یا گرانی کالایی مواجه شده است، چاره اندیشی و کنترل می کنیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت شیر و تخم مرغ بیان کرد: بروز بیماری آنفولانرای فوق حاد پرندگان در دیگر استان ها، باعث خارج شدن برخی گله های مرغ از چرخه تولید شده است.

افزایش قیمت نهاده های دامی عاملی گرانی تخم مرغ

وی افزایش ۳۵ درصدی قیمت نهاده های دامی را از دیگر علل افزایش تخم مرغ دانست و گفت: طی روزهای آینده افزایش قیمت نخواهیم داشت.

بیجاری بیان کرد: در حال حاضر دامدار تخم مرغ را با قیمت شش هزار و ۱۸ تومان به شبکه صنفی می دهد و این شبکه در بیرجند با قیمت شش هزار و ۸۵۰ تومان به فروش می رساند.

بیجاری اظهار کرد: روزانه ۲۵ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید و ۱۱ تن نیز مصرف می شود.

وی با اشاره به ذخیره سازی میوه های عید بیان کرد: کل سیب مورد نیاز استان و ۵۰ درصد پرتقال نیز ذخیره سازی شده است.