به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وحیدضیائیان احمدی گفت: 631 هکتار طرح های آبیاری نوین با اعتبار 41 میلیارد و 375 میلیون ریال از محل اعتبارات سال گذشته در این شهرستان در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان افزود: از این مقدار 236 هکتار با اعتبار 23 میلیارد ریال آبیاری تحت فشار و 395 هکتار با اعتبار 17 میلیارد و 775 میلیون ریال آبیاری کم فشار در دست اجراست.

وی بیان کرد: همچنین طرح آبیاری تحت فشار در 9 هکتار از اراضی چاه شماره یک نصرالدین از توابع بخش گزیک شهرستان درمیان با اعتبار 682 میلیون ریال به اتمام رسید.

ضیائیان احمدی گفت: با شروع فصل بهار مبارزه با آفت سن گندم در 950 هکتار از مزارع گندم بخش گزیک آغاز شد و با توجه به اینکه این آفت باعث کاهش کیفیت محصول می شود و از طرفی گندم بالاتر از 2 درصد آلودگی به آفت سن گندم توسط سیلو تحویل گرفته نمی شود، مبارزه با این آفت باید توسط کشاورزان جدی گرفته شود.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از کشاورزان خواست در صورت مشاهده حشره آفت سن در مزارع غلات موضوع را هرچه سریعتر به واحد حفظ نباتات شهرستان اطلاع دهند تا نسبت به پیشگیری و مبارزه اقدام شود. 

وی گفت: عملکرد موفق بخش کشاورزی نیازمند توجه بیشتر به بخش آموزش و ترویج است چرا که با این رویکرد می توان یافته های نوین را با دانش بومی تلفیق کرد و ایده های جدید را در روستاها اجرا کرد.

ضیائیان احمدی بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 79 نفر روز کلاس و کارگاه آموزشی در زمینه ترویج فعالیت های کشاورزی برای بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون 24 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان درمیان وجود دارد که سال گذشته 720 نفر روز آموزش ویژه زنان روستایی عضو این صندوق ها برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی گفت: همچنین نوروز امسال برای رفاه شهروندان 13 تن سیب، 21 تن پرتقال و 41تن برنج، 1.5 تن گوشت قرمز و 15 تن گوشت مرغ تنظیم بازار در شهرستان درمیان توزیع شده است.

لازم به ذکر است که شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.