به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی،سید جلال مدرسی در بازدید از واحدهای پرورش شترمرغ گفت: پتانسیل‌های خوبی در صنعت دامپروری در استان داریم که به دلیل شرایط خشکسالی چندین ساله کم رنگ شده است.

وی با بیان اینکه شترمرغ گوشتی ۱۴ هزار و ۳۱۸ قطعه و شترمرغ مولد ۵۱۵ قطعه در استان وجود دارند، افزود: متاسفانه در بخش شترمرغ بعضی از افراد که در حال پرورش دادن شترمرغ هستند، مجوزهای لازم را اخذ نکردند که توصیه می‌کنیم برای این کار اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: توصیه می‌کنیم پرورش دهنده‌ای به این شکل ورود پیدا نکند و برای اخذ مجوز قانونی به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، چرا که در آینده در تامین جوجه و فروش دچار مشکل نشوند.

مدرسی با بیان اینکه اگر جهاد کشاورزی استان قصد ساماندهی این مراکز پرورش دهنده را داشته باشد، باید براساس آمار پروانه‌های صادره اقدام کنیم، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی، 13 واحد پرورش دهنده شترمرغ مولد به ظرفیت ۳ هزار و ۸۱۰ قطعه مجوز اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹ واحد پرورش دهنده شترمرغ پرواری در استان با ظرفیت ۴۷۵ قطعه پروانه تاسیس گرفتند، افزود: ۱۳ واحد در استان پروانه شترمرغ توام با ظرفیت ۱۰ هزار و۳۳۰ قطعه که شترمرغ مولد و پروار بندی دارند، اخذ کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بخش شترمرغ، پنج واحد پروانه بهره برداری در استان با ظرفیت دو هزار و ۸۵۵ قطعه صادر شده است.

پرورش پرنده شتر مرغ در عرصه اقتصاد کشاورزی از جمله حرفه‌های مناسب برای آب و هوای گرم و خشک همانند استان خراسان‌جنوبی است که فعالیت در این بخش از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است