به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی صبح امروز پنجشنبه (19مهر) بصورت سرزده بازدیدی از مرکز جهادکشاورزی ماژان را انجام داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در دیدار مدیریت و کارمندان این مرکز به انضباط فردی کارکنان مرکز اشاره کرد و گفت: برای بهبود و توسعه بخش کشاورزی لازم است همه ما انضباط کاری را بیشتر مدنظر قرار داده تا بتوانیم به بهره برداران بخش کشاورزی بهتر خدمت نماییم.

مهندس قوسی افزود: باید بهترین و سریع ترین راه برای تامین نیازهای کشاورزان و بهره برداران این بخش از جمله تامین نهاده های کشاورزی، دان طیور، علوفه دام و... را در نظر بگیریم که انگیزه مناسب برای کار را داشته باشند.

مرکز جهاد کشاورزی ماژان با مساحتی حدود ده هزار کیلومتر مربع  با 99 حلقه چاه آب عمیق، تعداد 20 حلقه چاه نیمه عمیق، تعداد 435 قنات و چشمه  که حدود 160 روستا را تحت پوشش قرار داده، و عمده محصولات این مرکز در بحث زراعی گندم، جو، پنبه و گیاهان علوفه ای و در بخش باغی زعفران، عناب، زرشک، پسته، انار و زیتون می باشد.

از مهمترین فعالیت های این مرکز ایجاد سایت الگویی کشت، برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی، ثبت اطلاعات بهره برداران، نظارت مستمر بر عملکرد تشکل ها، نظارت و تایید سوخت ماشین آلات کشاورزی، مدیریت روند ارایه یافته های کشاورزی  و... می باشد.

لازم به ذکر است که مرکز کشاورزی ماژان شهرستان خوسف در 70 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.