به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، میزگرد تخصصی کشاورزی با حضور رئیس سازمان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر هماهنگی ترویج، رئیس اداره روابط عمومی و تعدادی از برترین های کشاورزی استان در سطح ملی، در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) برگزار گردید.

غلامرضا قوسی در این میز گرد با تبریک موفقیت افتخار آفرینان کشاورزی استان در سطح ملی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی چندین ساله استان موفقیت این عزیزان در سطح ملی و کسب عنوان دومین استان برتر در بین 31 استان کشور، باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر برای ما می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: قطعا یکی از دلایل موفقیت تولییدکنندگان ما فعل خواستن بوده که انجام شده است. یعنی تولید کننده ما خواسته است که به هدف خود برسد و اینکه چگونه موانعی سر راه ایشان خواهد بود، فکر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیاز است که دانش و فن اولیه آموزش داده شود، بیان کرد: داشتن تجربه کشاورز همراه با آموزش نوین کشاورزی توسط کارشناسان موجب افزایش ضریب عملکرد کشاورز می گردد.

وی ادامه داد: می بایست در همه چیز مدیریت داشته باشیم و اکنون زمان مدیریت بهینه منابع آب و خاک است که بتوانیم به خوبی از آن بهره بگیریم.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه ما به دنبال تولید محصول با کیفیت در سطح ملی هستیم، تشریع کرد: تمام تلاش ما در چارچوب زنجیره تولید یعنی از مزرعه تا سفره و همچنین صادرات محصول کشاورزی ما خلاصه می شود و برای تحقق اهداف خود از هیچ کوششی دست بر نمی داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی استفاده و بهره برداری از سیستم های نوین کشاورزی را ضروری دانست و گفت: توجه جدی به الگوی کشت با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مهم و مفید به فایده می باشد و همچنین بهره گیری از کلاس های آموزشی نوین و استفاده از ماشین آلات نوین کشاورزی کمک شایانی به رشد کشاورزی می نماید.