به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در این سیل به بیش از 5 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شد گفت: سیل اخیر بیش از 399 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.

غلامرضا قوسی افزود : بیشترین میزان خسارت ها، به بخش باغات با بیش از 8 هزار و 200 هکتار با مبلغی بالغ بر 316 میلیارد تومان بوده است. پس از باغات بیشترین خسارت به ترتیب به منابع آبی با مبلغی بالغ بر 6/38 میلیارد تومان، بخش زراعی با مبلغی بالغ بر 6/29 میلیارد تومان و در نهایت سایر بخشها من جمله دام، طیور، شیلات و آبزیان و تأسیسات با مبلغی بالغ بر 8/14 میلیارد تومان وارد گردیده است.

وی بیشترین آمار خسارت وارد شده را در شهرستان سرایان با مبلغی بالغ بر 1800 میلیارد تومان اعلاکرد و عنوان داشت: پس از سرایان بیشترین خسارات به ترتیب در شهرستان های فردوس، زیرکوه و بشرویه رخ داده است.

قوسی همچنین از خسارت 30 تا 100 درصدی به بیش از 267 رشته قنات خبر داد و گفت: بیشترین قنوات تخریب شده به ترتیب در شهرستان های سربیشه، طبس و بشرویه بوده است، ضمن آنکه مقرر گردیده قنواتی که 100 درصد خسارت دیدند، در اسرع وقت با مشارکت مردم و پیمانکاران بازگشایی، مرمت و لایروبی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از هزار و 600 قطعه طیور و نزدیک به 637 راس دام تلف شدند که البته میزان خسارت ها در این مرحله هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: دام های تلف شده با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه جمع آوری و دفن شدند.

غلامرضا قوسی در پایان از اطلاع رسانی های به موقع صدا و سیما برای وقوع سیل قدردانی کرد و تشریح کرد : به همت مسئولان و مشارکت مردم با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارات سیل به حداقل رسید.