به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: برای هر هکتار 11 میلیون تومان اعتبار در اختیار زعفران‌کاران قرار داده می‌شود به‌گونه‌ای که این تسهیلات در مناطق مرزی با سود چهار درصد و غیرمرزی با سود شش درصد پرداخت می‌شود.

هادی بیجاری افزود: در بخش کشاورزی برای اجرای برنامه تولید و اشتغال ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ که تاکنون ۳۱ میلیارد تومان آن برای رسته گلخانه‌ها اختصاص یافته است.

وی به نحوه اخذ تسهیلات اشاره و بیان داشت: در حال حاضر تنها در رسته گلخانه‌ها می‌توان ثبت‌نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت‌نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از معرفی ۳۱ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال به بانک‌های عامل خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها در رسته گلخانه‌ها برای دریافت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

بیجاری با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات براساس طرح و مساحت گلخانه متفاوت و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد، بیان داشت: هم‌اکنون ۶۲ طرح دیگر با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در رسته گلخانه‌ها آماده معرفی به بانک است.

وی همچنین به طرح ملی نوین زعفران اشاره و مطرح کرد: این طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان با مشارکت سه استان در حال اجرا است که سهم خراسان‌جنوبی از این اعتبار ۳۷ میلیارد تومان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از شناسایی ۱۳۰ زعفران‌کار برتر در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: هدف از اجرای طرح ملی نوین زعفران بهبود کیفیت زعفران تولیدی است و براساس این طرح زعفران در صورت داشتن کیفیت بالا، از کشاورزان خریداری می‌شود.

بیجاری با بیان اینکه به متقاضیان زعفران‌کار براساس سطح زیرکشت زعفران تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: برای هر هکتار 11 میلیون تومان اعتبار در اختیار زعفران‌کاران قرار داده می‌شود به‌گونه‌ای که این تسهیلات در مناطق مرزی با سود چهار درصد و غیرمرزی با سود شش درصد پرداخت می‌شود.