به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان در جلسه شورای مدیریت بحران استانداری گفت: تا کنون در استان در 1400 هکتار سطح از مراتع استان کار مبارزه با ملخ ها انجام شده و مانع ورود ملخ ها به مراتع شده‌ایم.غلامرضا قوسی با اشاره به هجوم ملخ ها به استان، افزود: ابتدای اردیبهشت ماه هجوم ملخ های مهاجر به استان از سمت استان کرمان بود.

 وی بیان کرد: اما با توجه به آمادگی که همکاران داشتند به محض هجوم ملخ ها به منطقه نهبندان در مرحله اول ملخها در محل کانون ود در سطح مراتع که حدود 60 هکتار بود مبارزه انجام شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: فاز دوم مبارزه با ملخ ها اواخر اردیبهشت انجام شد.

قوسی خاطرنشان کرد: تا کنون در استان در 1400 هکتار سطح از مراتع استان کار مبارزه با ملخ ها انجام شده و مانع ورود ملخ ها به مراتع شدیم.

 وی اظهار کرد: در کشور 30 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ مصوب شد که در مرحله اول 10 میلیارد تومان بود و سهم خراسان جنوبی از اعتبار که مرحله اول 115 میلیون تومان بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این اعتبار 62 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات و 53 میلیون تومان برای خرید سم هزینه شد.

 قوسی بیان کرد: به محض اینکه کوچکترین حرکتی در خصوص حمله ملخها شاهد باشیم کار مبارزه را انجام می‌دهیم.

 وی افزود: از تمام ظرفیت‌های منابع طبیعی و دامپزشکی نیز در این موضوع استفاده شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در خصوص بحث سیل، بیان کرد: در بخش کشاورزی برآوردی که برای تامین اعتبار در مرحله اول انجام شد 484 میلیارد تومان در سطح کشور بوده که 3.5 درصد از اعتباری که مصوب شد به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد.

 قوسی گفت: 95 میلیارد تومان اعتبار برای امور دامی، زراعی، باغی و... بود و 175 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت ابلاغ شد.