به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح خرید تضمینی گندم تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۴۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مهدی عصمتی پور ارزش ریالی این محصولات را ۱۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم در استان یک هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: دو میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان از طلب گندمکاران باقی مانده که به زودی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان نگران پرداخت مطالبات خود نباشند چرا که مطالبات آن‌ها براساس تاریخ تحویل به مراکز و ثبت در سامانه بانک کشاورزی پرداخت می‌شود، از کشاورزان خواست: برای تسریع در پرداخت بها محصول هرچه سریعتر نسبت به تحویل گندم اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۹ مرکز خرید با نظارت جهاد کشاورزی در خراسان‌جنوبی خریداری می‌شود.

به گفته عصمتی پور امسال بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۴ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی یادآور شد: خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا آبان ماه نیز ادامه دارد.