به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مریم جوادی بایگی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کلکسیون عناب کشور در سربیشه وجود دارد، گفت: این کلکسیون در باغی دو هکتاری با ۳۴ رقم عناب به ثمر نشسته که نیازمند همکاری و حمایت مسئولان برای ثبت ارقام برتر است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: ارجمندی کشاورز باغدار سربیشه‌ای بزرگترین کلکسیون عناب کشور را در مزرعه‌ای دو هکتاری به ثمر رسانده است که هدف از این اقدام، شناسایی ارقام مختلف عناب با سازگاری آب و هوای خراسان جنوبی است.

وی اظهار داشت: سربیشه با تولید یک هزار و 620 تن عناب در سال یکی از قطب‌های تولید عناب در خراسان جنوبی است. 

جوادی ادامه داد: 550 باغدار در سربیشه این روزها مشغول برداشت عناب هستند که برداشت این محصول از مردادماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه عنوان داشت: کار کشت کلکسیون عناب از ده سال پیش توسط آقای ارجمندی کشاورز سربیشه‌ای آغاز شده که امسال 34 رقم عناب که از 8 استان کشور با بهترین اکوتیپ انتخاب و کشت شده بود به ثمر رسیده و محصول آن برداشت شده است.

جوادی تصریح کرد: این کلکسیون زیبا نیازمند توسعه و همکاری و حمایت مسئولان است و جا دارد مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران نسبت به ثبت ارقام برتر عناب که با شرایط آب و هوایی استان سازگار است تلاش کنند.