به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان گفت: بخش قابل توجهی از درآمد مردم استان مرزی و کویری خراسان جنوبی از بخش کشاورزی حاصل می‌شود و عمده‌ترین اتکای اقتصاد مردم وابسته به بخش کشاورزی و دامداری است.

غلامرضا قوسی افزود: فعالیت بیش از 85 هزار بهره‌بردار کشاورزی و دامپروری در استان خراسان جنوبی که 35 درصد جمعیت شاغلان استان را تشکیل می‌دهند، نشان دهنده این است که بخش کشاورزی اهمیت ویژه‌ای در توسعه پایدار استان دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش بخش کشاورزی در رونق اقتصادی و معیشت مردم به ویژه تغییر اقلیم در استان هرگونه برنامه ریزی و تلاش برای تغییر در روش تولید محصولات کشاورزی و افزایش ضریب امنیت این بخش است که توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی که 20 سال با خشکسالی کاهش نزولات جوی دست پنجه نرم می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

غلامرضا قوسی اظهار داشت: در پی بارش‌های برف و باران هفته اخیر سه میلیارد تومان به کشاورزان خراسان جنوبی خسارت وارد شد هر چند پیش‌بینی می‌شود این رقم خسارت بیشتر شود چون در حال بررسی و ارزیابی خسارت هستیم.

وی با بیان اینکه خسارت‌های هفته اخیر در بیشتر شهرستان‌های خراسان جنوبی وارد شده است افزود: با وجود آنکه طبق پیش‌بینی هواشناسی خراسان جنوبی هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده بود اما به دلیل ریزش آغل گوسفندان به دلیل رطوبت و برف سبب بروز خسارت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اعلام کرده از تاریخ 12 لغایت 30 بهمن ماه سال جاری واحدهای فاقد کارشناس فنی، با اخذ تاییدیه از تعاونی مرغداران شهرستان مبنی بر داشتن ضریب تبدیل استاندارد، جهت تمدید پروانه بهره‌برداری خود به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان خود مراجعه کرده تا در اسرع وقت نسبت به تمدید پروانه اقدام کنند.

قوسی بیان کرد: از آغاز نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی تاکنون عملیات شناسایی و مکان یابی 500 هکتار انجام شده و در حال حاضر جانمایی 400 هکتار گلخانه نیز انجام و آماده برای انجام عملیات زیرساخت است.

وی افزود: تاکنون سیستم آبیاری نوین در 23 هزار و 500 هکتار از اراضی خراسان جنوبی انجام شده و 17 درصد اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.