به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان به همراه نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون توسعه منابع، مدیر حفظ نباتات و مدیر امور مالی سازمان و همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بازدیدی از هجوم پوره های ملخ صحرایی به مزارع و باغات منطقه شوسف، چاهدراز و چاهداشی شهرستان نهبندان به عمل آوردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی به استان خبر داد و افزود: امکانات خودرویی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در نهبندان را نیز افزایش می‌دهیم.

غلامرضا قوسی گفت: با توجه به این که سطح آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان نهبندان بیشتر از سایر نقاط استان است، اما عملیات اجرایی مبارزه با این آفت پیشرفت بسیار خوبی داشته و عملکرد مطلوبی حتی نسبت به سایر استان‌ها رخ داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از آمادگی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۲۰ نفر از کشاورزان بومی محلی برای خرید سم پاش خبر داد.

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه هم در بازدید از نقاط آلوده به ملخ صحرایی در نهبندان بر لزوم همکاری جدی سایر شهرستان‌های غیر درگیر و کشاورزان منطقه برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی تأکید کرد.

مصطفی نخعی افزود: علیرغم تلاش شبانه روزی و بسیج امکانات شهرستان، لازم است برای مبارزه بهتر امکانات و ماشین آلات از سایر شهرستان‌های غیر درگیر برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها، در اختیار شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی نقاط می‌بایست برای کاهش حجم خسارات، کشاورزان نیز در این راستا همکاری کنند.