به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: با مساعدت بنیاد علوی یکصد هزار نهال دیم شامل زرشک، بادام، سنجد، گل محمدی، به صورت رایگان بین کشاورزان شهرستان درمیان توزیع می شود.

«سید محسن نصیرائی» اظهار کرد: با مساعدت بنیاد علوی این تعداد نهال با هدف غنی تر شدن سطح زیر کشت باغات شهرستان امسال تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی از مراکز مورد تأیید خریداری و بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع می شود.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در زمینه احیا و مرمت 20 قنات در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: امسال بر اساس این تفاهم نامه یک و نیم میلیارد تومان بنیاد علوی و یک و نیم میلیارد تومان هم سازمان جهاد کشاورزی اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کار مرمت و احیای پنج قنات در روستاهای نوغاب، بمرود آباد آنیک، تخته جان، بورنگ و آواز در اولویت است، افزود: برای این تعداد روستا قرار دادها منعقد و کار مرمت و احیای قنات آغاز شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان یادآور شد: بنیاد علوی در بحث خط انتقال آب به مزارع نیز ورود کرده و لوله های مورد نیاز بر اساس مشخصات فنی ارایه شده، توسط بنیاد تهیه می شود و در ازای تامین لوله و ...جهاد کشاورزی برابر آن اعتبار، پروژه آبیاری کم فشار در روستا ها اجرا می کند.