به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای زیرساخت‌ها در طرح نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی به ۸۵ درصد رسید.

«مهدی سورگی»  در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت نهضت‌های گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: زیرساخت های پنج شهرک گلخانه‌ای در شهرهای نهبندان، سربیشه، خوسف، سرایان و زیرکوه در حال انجام است.

 مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مجموع اعتبار طرح نهضت گلخانه‌ای استان در قالب تفاهم‌نامه ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: تاکنون در بحث نهضت گلخانه ای ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت شده است.

 وی افزود: تاکنون برای چهار شهرک گلخانه ای مجوز حفاری چاه از آب منطقه ای دریافت شده که کار حفاری به اتمام رسیده و تجهیز چاه ها در دستور کار است.

 سورگی در ادامه بیان کرد: بحث معابر و گازرسانی به این شهرک‌ها در حال انجام است و در مجموع شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در احداث شهرک‌های گلخانه ای استان هستیم که امیدواریم تا پایان سال به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسیم.

 مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطالعات شهرک‌های دامی نهایی شده اما عملیات اجرایی زیرساخت‌ها هنوز آغاز نشده است، گفت: در زمینه بارگاه‌های زرشک نیز برنامه ریزی شده با هزینه کم  در بحث زیرساخت ها به زرشک‌کاران واگذار شود.

 وی در پایان از واگذاری بارگاه زرشک در روستای افین زیرکوه همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: به زودی در سایر نقاط استان بارگاه ها واگذار و کار خشک کردن زرشک به صورت بهداشتی آغاز خواهد شد.

 گفتنی است، طرح نهضت گلخانه‌ای استان شامل احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی است که براساس امضای تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران در سال ۹۸ اجرایی شد.