به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: یکی از راهکارهای بهینه سازی آبیاری در اراضی تحت شور قنواتیست که دبی آب استحصالی بر اثر خشکسالی کم شده است .

سیدمحسن نصیرایی افزود: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در اراضی است که از شیب نسبی مناسبی برخوردار هستند و در طی سال 1400 با مشارکت بنیاد علوی یکی از اهداف مشترک تعیین شده اجرایی همین احداث و یا مرمت استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح شهرستان درمیان بوده است.

وی اظهار داشت: پروژه احداث استخر ذخیره آب روستای سراب (قنات غرقاب سفلی) از محل اعتبارات بنیاد محترم علوی به حجم 675 متر مکعب و با اعتبار 730 میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: نظارت فنی اجرای این پروژه با جهادکشاورزی شهرستان بوده و با مشارکت اهالی روستاها اجرا شده است.

نصیرایی افزود: از بهره وری این استخر احداث شده 200 بهره بردار منتفع خواهند شد و نهایتاً برای حفظ کشاورزی و تولید در مناطق با اقلیم خشک و بیابانی مثل خراسان جنوبی و شهرستان درمیان راهکاری جز رفتن به سمت مدیریت بهره‌وری آب وجود ندارد که احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی از این راه‌ها و روش‌ها است.