به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان در اولین نشست قرارگاه جهاد تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و مدیران رسانه‌های استان در این سازمان برگزار شد، گفت: در حوزه تامین کالا اقلامی مانند برنج، روغن، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد مورد نیاز در زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را دیده‌ایم و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مهدی جعفری افزود: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها آمادگی کامل داشته و بر ۲ حوزه تامین کالا و نظارت بر توزیع اقلام اساسی متمرکز شده است.

وی گفت: هدف نخست و اصلی اجرای این طرح عملا در حوزه جهاد کشاورزی ظهور و بروز پیدا می‌کند لذا همه ظرفیت انسانی و خودرویی مجموعه را پای کار آورده‎‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه نظارت‌ها، علاوه بر فعالیت همیاران بازار با دستور وزیر جهاد کشاورزی تمامی ظرفیت خودرویی و انسانی خانواده جهاد کشاورزی از دستگاه‌های مربوطه تا سازمان پای کار آمده‌اند و همه هم و غم ما بر این طرح قرار گرفته تا نظارت‌ها درست انجام شود و مردم دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار استان به‌طور مرتب و مستمر در حال رصد است و تاکنون آرام بوده و هیچ مشکل و نگرانی در ‌حوزه تولید و مصرف وجود ندارد.

جعفری افزود: در طرح جدید دولت یارانه کالا از زنجیره اول به آخر منتقل می‌شود و دهک‌های پایین جامعه که ۹۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، منتفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: اجرای کامل طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سبب افزایش بهره‌وری می‌شود به این معنا که قدرت رقابت افزایش یافته و علم روز به سراغ تولید می‌آید که امنیت غذایی را به دنبال خواهد داشت.