به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلات مطرح شده شهروندان می گوید: افزایش قیمت فقط بر روی 4 قلم کالا شامل «مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات» اعمال شده است و مابقی مایحتاج مردم مشمول هیچ افزایش قیمتی نخواهد شد.

«مهدی جعفری» با بیان اینکه مردم با هجوم خود برای خرید ولع ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت کالاها می شوند، می افزاید: عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند وقتی تقاضا بیش از حد باشد تولیدکننده اقدام به افزایش قیمت کالای تولیدی خود می کند.

وی درخصوص شایعات افزایش قیمت برنج و گوشت قرمز می گوید: مردم نگران نباشند این اقلام افزایش قیمت نخواهد داشت و برای رفع نگرانی مردم از امروز 950 تن برنج تنظیم بازار کم کم به بازار تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز در دو روز گذشته عرضه نشده است، یادآر می شود: تولید کننده قصد افزایش قیمت دارد اما تاکنون برای گوشت قرمز هیچ افزایش قیمتی تعیین نشده است اما با این وجود عرضه و تقاضا، قیمت را مشخص می کند و مردم نباید به شایعات دامن زده و با هجوم خود برای خرید باعث افزایش قیمت شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم تقاضای کاذب ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت برخی کالا ها می شوند، می افزاید: پس از شروع این جراحی اقتصادی و افزایش قیمت 4 قلم کالای اعلام شده و بر اساس تصمیم و اعلام ستاد تنظیم بازار کشور روغن های موجود در کارخانه‌ها به قیمت روز عرضه می شوند.

جعفری با بیان اینکه از امروز روغن با درج قیمت روز نیز در سطح استان توزیع می شود، می گوید: برای جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت و جلوگیری از صف و ایجاد نارضایتی مردم، روغن موجود در کارخانجات و...، علی رغم درج قیمت قدیم با قیمت جدید به فروش می رسد.

به گفته وی با توجه به مشخص بودن موجودی روغن  عمده فروشی‌ها و کارخانجات در سامانه جامع انبارها، دولت مابه التفاوت قیمت را از کارخانجات و... دریافت کرده است و به همین منعی برای فروش روغن های قدیم با قیمت جدید وجود ندارد.