به گزارش حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد خراسان جنوبی، حجت الاسلام «مجید محمدی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از برگزاری هزار و ۵۰۰ برنامه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه روستاییان و عشایر در رأس هرم اقتصادی قرار دارند، گفت: رویکرد انقلاب ما تمدن جهانی است و مردم در جای جای دنیا تمایل به انقلاب اسلامی داشته و به دنبال بیداری اسلامی هستد.

وی با توجه به پشتوانه مردمی نظام، یادآور شد: حمایت مردم باعث تقویت نظام است و باید با کسب رضایتمندی مردم این مهم به رخ دشمنان کشیده شود.

وی هدف از کمیته عشایری و روستایی را تبیین خدمات برای روستاییان و عشایر به عنوان سربازان و تولیدکنندگان اقتصادی اعلام کرد.

دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان از مهمترین برنامه های شاخص فرهنگی به نواختن زنگ انقلاب در ۴۳۰ نقطه روستایی و عشایری، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری بیش از ۲۰ مورد کارگاه آموزشی و برگزاری ۵۰ مورد جشنواره شعر و موسیقی در مناطق عشایری و روستایی و... اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی افزود: اصلاح الگوی مصرف آب، احیای قنوات، احداث استخر، مرمت آب انبارها، بهره برداری از طرح های آبخیزداری، احداث اقامتگاه بوم گردی، اجرای طرح هادی و... را از پروژه های قابل افتتاح عمرانی در ایام دهه فجر برشمرد.

به گفته وی در ایام دهه فجر هزار و ۵۰۰ مورد برنامه عمرانی و فرهنکی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، ۴۸ مورد پروژه های دهیاری با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان برگزار و به بهره برداری می رسد.

وی از پروژه های شاخص منابع طبیعی به اجرای عملیات آبخیزداری مشارکتی در شاهکوه نهبندان، اجرای نهالکاری، جنگل کاری، توسعه جنگل، پروژه پخش سیلاب و... اشاره کرد و اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه ها را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.