به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی ؛ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: توسعه و بهبود وضعیت زرشک در خراسان جنوبی نیاز به راه‌اندازی یک شرکت بزرگ با سرمایه‌گذاری زیاد و مردمی دارد.

سیدحسین خیریه اظهار کرد: در صورت راه اندازی این شرکت می‌تواند در ابتدا کار فروش را انجام دهد و در فازهای بعدی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات نیز اقدام کرده و منافع آن برای کشاورز که سرمایه‌گذار شرکت است، باقی می ماند.

وی خاطر تاکید کرد: خراسان جنوبی 98 درصد زرشک دنیا را تولید می‌کند ولی در بخش تبلیغات خواص استفاده آن در بخش دارویی، زیبایی، بهداشتی و غذایی، چندان کاری انجام نشده و نیازمند برنامه‌ریزی است.

به گفتۀ وی برگزاری جشنواره ملی زرشک اقدام بزرگی است که با حمایت استاندار و رئیس جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود و حدود 14 شرکت بزرگ صنایع تبدیلی کشور به آن دعوت شده‌اند که می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری گام بزرگی باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران نیز باید مشکلاتی مانند استعلامات، واگذاری زمین و امکانات برطرف شده و همچین بانک‌ها همکاری خوبی داشته باشند تا سرمایه‌گذار جذب  شود.

خیریه ادامه داد: توجه به بارگاه‌های بهداشتی زرشک و ارائه تسهیلات به کشاورزان برای راه‌اندازی آن می‌تواند کمک بزرگی به صادرات زرشک با بار میکروبی بسیار کم و مورد تأیید جهان باشد.

وی تأکید کرد: لازم است که با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد شرکت، قیمت زرشک را به قیمت واقعی آن برسانیم که این موضوع خود به انگیزه تولید و استقرار کشاورزان کمک می‌کند.