به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مردم قاینات در ۲سال گذشته دغدغه داشتند که چرا نام زعفران قاین در بورس نیست خوشبختانه با پیگیری های مستمر و همکاری یکی از تولید کنندگان شهرستان این امر محقق و نام زعفران قاین در بورس ثبت و باعث افتخارشد.  در سال های گذشته جشنواره های زیادی در شهرستان برگزار شد ولی طرحی که زعفران کار و زرشکار ما منتفع شود داده نشد.

«دکتر اسحاقی» تصریح کرد: مردم ما نیاز به جشنواره ندارند بلکه می گویندعملکرد دولت ومجلس، و قوه قضائیه باید به گونه ای باشد که در اقتصاد و معیشت مردم تاثیر گذار باشد. اگر قرار است جشنواره گرفته شود اول باید با فساد و رانت های پشت پرده که باعث می شوند کشاورزان و زرشکاران و زعفران کاران ذی نفع نباشند مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: همان سالهایی که جشنواره زعفران در شهرستان قاینات بر گزار شد زعفران مارا کیلویی ۲میلیون خریداری و در سایر کشور ها به قیمت ۵۰تا ۶۰ میلیون به فروش می رساندند اما امروز به برکت دولت سیزدهم دست رانت و فساد ودست سو استفادکنندگان قطع شد وجلوی دلالی یک شرکت که می خواست با فروش 37 تن زعفران شخصی ببرد گرفته شد.

اسحاقی با اشاره به جشنواره زرشک که این روزها در استان در حال برگزاری است گفت: با پیگیری های استاندار محترم و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طرح حمایتی خرید زرشک از کشاورزان مصوب و در حال اجراست چرا که جشنواره ها باید تاثیر گذار باشد.

به گفته وی امروز امنیت ما به برکت این نظام وانقلاب است ودشمن فتنه می کند تا بنیان خانواده و امنیت را بگیرد ودراین راستا باید قدردان فرا جا و سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات باشیم که مقتدرانه جلوی فتنه گران ایستاده اند.