«اشرفی» تاکید کرد: جشنواره ملی زرشک حالت ایستایی نخواهد داشت و برنامه‌های کمیته‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند، باید پایان این جشنواره ، شروعی برای رسیدن به اهداف باشد و برنامه‌ها به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: معرفی محصول زرشک استان در سطح ملی و فراملی و تحول شگرف در اقتصاد و معیشت مردم از جمله اهداف مهمی است که در برگزاری جشنواره ملی زرشک دنبال می‌کنیم.

«جواد اشرفی» در آیین رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک در باغ جهانی اکبریه بیرجند، به اهداف برگزاری این جشنواره ملی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از اهداف این جشنواره معرفی زرشک به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح ملی و فراملی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همت همه دست اندرکاران اهداف این جشنواره محقق شود. همچنین جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به کمیته علمی و دانش بنیان این جشنواره، با هدف فرآوری آکادمیک این محصول در صنعت غذایی و دارویی بسیار ارزشمند است چرا که می‌تواند ارزش افزوده خوبی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بازاریابی، ایجاد محورهای جدید صادراتی و سرمایه گذاری در زمینه فرآوری این محصول را از دیگر اهداف این جشنواره ملی برشمرد که در این راستا کمیته‌های مربوطه ذیل این جشنواره ملی تعریف و فعال شده است.

به گفته اشرفی باید با فرآوری این محصول در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه صنعت غذایی و دارویی ارزش افزوده‌ خوبی را برای کشاورزان استان ایجاد کرد. ۵۰ هزار خانوار استان به صورت مستقیم از این محصول ارزشمند ارتزاق می‌کنند، اما هنوز به صورت شایسته این محصول ارزشی را به سطح جهانی و ملی معرفی نشده و امید است با برگزاری این جشنواره به هدف های مهم محقق شود.  

وی این را هم گفت که در حوزه عناب، زعفران و زرشک به عنوان محصولات هویت دار بخش کشاورزی خراسان جنوبی، برنامه‌های خوبی در دست اقدام وامید است با اجرای آن ها تحول شگرفی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم استان رخ دهد.