فروشگاه تولیدات و محصولات اعضای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تعاونی‌ها و صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی بشرویه راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، محمد اسماعیلی اول، با اشاره به اینکه فروشگاه تولیدات و محصولات اعضای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تعاونی‌ها و صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی بشرویه راه‌اندازی شده، گفت: هدف از راه اندازی و ایجاد این فروشگاه، تجمیع تولیدات و بازاررسانی محصولات و تولیدات داخلی شهرستان بشرویه است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بشرویه ادامه داد: یکی از دلایل ورود و راه‌اندازی این فروشگاه توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصادمقاومتی و اشتغال است؛ که با توجه به بازاررسانی محصولات تولیدی اعضا و تولیدکنندگان سطح شهرستان، این فروشگاه کمک موثری به تولیدکنندگان می‌کند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات تولیدکنندگان به ویژه در حوزه صنایع کوچک و تولیدات خانگی، بازار فروش محصولات است که در صورت عدم بازاررسانی محصول موجب توقف فعالیت و یا کاهش تولیدات واحد تولیدی می‌‌شود.

اسماعیلی اول تصریح کرد: این فروشگاه در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و تجمیع منابع مالی و نیروی انسانی موجب هم افزایی منابع شده و بازار مناسبی را برای تولیدات ایجاد کند.

وی اظهارکرد: یکی از برنامه‌ها و هدف گذاری‌های انجام شده برای توسعه این فروشگاه، ایجاد فروشگاه‌های با فعالیت مشابه در سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بشرویه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه و گسترش این فعالیت به بازار شهرستان‌ها و استان‌های مجاور در زمینه تبادل محصولات انجام شده است.

اسماعیلی اول، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد توسعه فعالیت‌های این چنینی در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشیم.

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ایجاد و راه‌اندازی این فروشگاه، بازار فروش را از عناصر اصلی فعالیت‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: آنچه مهم است بازاررسانی محصولات و معرفی آن به بازارهای ملی و حتی بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: برای توفیق بیشتر این خدمات و دستیابی تولیدکنندگان به منافع بیشتر، لازم است بین صندوق‌های حمایت در سطوح مختلف تعاملات و همکاری بیشتری انجام شود و حدود واسطه‌ها نیز مدیریت شود.

شهریار رستمی، مدیر تسهیلات و سرمایه‌گذاری شرکت مادرتخصصی، نیز در ادامه از تلاش و خدمات مجموعه مدیریتی صندوق حمایت در راستای اجرای برنامه‌های اثربخش در شهرستان بشرویه، قدردانی کرد و گفت: بازار یکی از ضروریات تولید است و باید قبل از تولید به فکر بازار باشیم.

وی ادامه داد: بازار به تولید ارزش افزوده می‌دهد و ما باید در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و فعالیت‌های زنان روستایی، بازار محصولات را شناسایی و مدیریت کنیم.

مدیر تسهیلات و سرمایه‌گذاری شرکت مادرتخصصی افزود: قطعا تقویت این فعالیت‌ها در شهرستان موجب افزایش ارزش افزوده و ارتقای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌شود.