به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، محمدعلی بیجاری ظهر امروز(یکشنبه 97/1/19) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هرساله طرح های تنظیم بازاردر  ایام پایانی سال در کشور اجرایی می شود، اظهار کرد: به دلیل حجم دید و بازدید ها در ایام تعطیلات نوروزی تقاضا افزایش زیادی دارد لذا اگر نظارت صورت نگیرد با مشکلاتی از جمله گرانی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ با برنامه ریزی مناسب توانستیم حجم ذخیره سازی خوبی را انجام دهیم، افزود: طرح تنظیم بازار هر ساله از ۲۵ اسفند ماه شروع اما در سال ۹۶ این طرح از دهه فجر آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی طرح تنظیم بازار امسال ۵۷۶ تن برنج توزیع شده است، گفت: از مجموع برنج توزیع شده ۲۶۶ تن برنج دانه بلند و ۱۰۶ تن برنج تایلندی بوده است.

وی با بیان اینکه طی طرح تنظیم بازار امسال ۳۵۰ تن سهمیه شکر برای استان خراسان جنوبی پیش بینی شده بود که تقاضا چندانی از سوی بخش خصوصی و عاملین توزیع وجود نداشت، عنوان کرد: سهمیه توزیع گوشت قرمز در استان خراسان جنوبی ۳۵ تن بوده است اما به دلیل افزایش تقاضا گوشت ۴۰ تن گوشت قرمز توزیع شده است.

بیجاری ادامه داد: ۶۶۰ تن سهمیه توزیع مرغ منجمد در استان را داشته ایم که تمامی آن ها توزیع شد و فروشنده ها اجازه داشته اند حداکثر با قیمت هر کیلو شش هزار و ۲۰۰ تومان به مصرف کننده ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۴ تن سیب درختی طی طرح تنظیم بازار امسال توزیع شده است، بیان کرد: در برخی از شهرستان ها نمایشگاهی به مدت یک هفته برگزار شد و در همین راستا ۱۰ غرفه مخصوص کالاهای تنظیم بازار در نمایشگاه شهرستان بیرجند برپا شده بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۴ تن تخم مرغ به صورت روزانه در نمایشگاه توزیع شده است، اظهار داشت: مقدار کالاهای توزیع شده امسال نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش داشته است.