به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پورمطلق صبح امروز چهارشنبه(19/2/97)  گفت: اعضای کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به منظور ارزیابی بخش کشاورزی همزمان با 20 اردیبهشت جاری در سفر دو روزه به خراسان‌جنوبی سفر می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هدف از این سفر را بهره‌وری، معرفی و استفاده بهینه از پتانسیل­های بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: در این سفر 12 نماینده عضو این کمیسیون در قالب 4 گروه به تمام شهرستان‌های استان سفر می‌کنند تا از نزدیک با مشکلات حوزه کشاورزی آشنا شده و راهکارهای لازم برای مقابله با این مشکلات را   مطرح کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر نمایندگان، مسئولانی از وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در این سفر حضور دارند.

ولی پورمطلق با اشاره به بازدید از پروژه‌های آبرسانی و پساب بیرجند، افزود: بازدید از طرح گلخانه‌ای، مزرعه شترمرغ، تاغ زارها، منطقه عشایری پادخول از برنامه‌های این سفر است.

رییس جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعضای کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی از طرح‌های پرواربندی شتر، آبیاری تحت فشار و آبیاری زیرسطحی روستایی و کارخانه خوراک دام شهرستان سربیشه و نهبندان نیز بازدید خواهند داشت.

ولی پورمطلق با اشاره به اینکه این اعضا در چهار شهرستان استان در حوزه کشاورزی سفر خواهند داشت، گفت: در سفر به شهرستان قاین بازدید از قنات ماهوک، بازدید از چاه حسن آباد، بارگاه زرشک، بازدید از کارخانه قاین سرشک و تروند زعفران و شرکت سهامی زراعی خضری در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: در بشرویه نیز از طرح آبخیز داری ارسک، کارخانه پنبه پاک کنی بشرویه، مزرعه کشاورزی حفاظتی،  باغات کریمو و مصعبی بازدید خواهند کرد.

 رییس جهادکشاورزی خراسان جنوبی همچنین از برپایی نشست مشترک فعالان اقتصادی بخش کشاورزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و شورای کشاورزی استان با اعضای کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خبر داد.