به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۹ هزار و ۱۰۰ تن زرشک در استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: زرشک یکی از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی محسوب شده که در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول در استان 15 هزار و 563 هکتار است.

وی تعداد بهره‌برداران زرشک در استان را 25 هزار نفر عنوان کرد و افزود: آغاز برداشت این محصول در استان از اواسط مهرماه بوده و زمان برداشت آن تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین میزان برداشت زرشک در سطح استان مربوط به شهرستان قاین است، یادآور شد: سال گذشته 19 هزار و 94 تن زرشک در استان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت این محصول به 19 هزار و 100 تن برسد.

رضایی افزود: تعداد 10 کارخانه فرآوری با ظرفیت 11 هزار و 348 تن و همچنین تعداد 373 بارگاه بهداشتی زرشک مجوز دریافت کرده که 28 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان و وارد آمدن خسارت به کشاورزان زرشک‌کار استان گفت: با توجه به اعلام میزان خسارت توسط مدیریت بحران استانداری و وزارت جهاد، میزان خسارت سرمازدگی به این بخش حدود 64 میلیارد ریال بوده که شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، درمیان، سربیشه و قاین تحت‌ تأثیر قرار گرفته‌اند.