به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (۲۶ دی۹۷) نماینده ولی فقیه در سازمان، رییس سازمان، مدیر حوزه ریاست، مدیر شیلات و آبزیان و رییس اداره روابط عمومی سازمان در خصوص تبادل نظر و بررسی پیشنهادات تشکل های کشاورزی قاینات، با مدیران عامل تشکل ها، تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان نشست صمیمی برگزار کردند.

 در این دیدار، ابتدا نمایندگان تشکل ها و تولیدکنندگان به بیان مسائل مختلف برای سهولت در امر تولید و بعضی مشکلات پرداختند و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در ادامه، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با عرض خداقوت به تمامی تولیدکنندگان کشاورزی، گفت: بیشترین فعالیت های بخش کشاورزی توسط تشکل ها و بخش های خصوصی انجام می شود.

غلامرضا قوسی افزود: تشکل ها و تولیدکنندگان بخش کشاورزی بهترین ظرفیتی است که باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به استفاده بهینه از پتانسیل مثال زدنی کشاورزان و تولیدکنندگان، بیان کرد: هر کاری نیاز به هدایت صحیح و مناسب با مدیریتی درست دارد و باید در زنجیره تولید مدیریت تجربه همراه با دانش پیاده شود.

وی تشریح کرد: زنجیره تولید یعنی وابستگی همه بخش های کشاورزی به همدیگر و استفاده مناسب هر کدام از دیگر بخش های کشاورزی که باید هر کدام نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ما بعنوان متولیان بخش کشاورزی می بایست حمایت همه جانبه خود را از تشکل های کشاورزی انجام دهیم و در این راستا سهولت در پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود داریم و خدا رو شکر انجام میگردد.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه تا بهره بردار ما پیگیر مطالبات خود نباشد، حرکتی انجام نخواهد شد، افزود: ما با تمام پیگیری که داریم اما شاهد این بودیم که تنها تعدادی از تشکل ها و تولیدکنندگان از تسهیلات و تخصیص منابع استفاده کردند ولی همچنان پیگیری های سازمان و مدیریت های جهاد بعنوان یک بازوی این زنجیره تولید، برای رسیدن به نتایج مطلوب ادامه دارد‌.

وی در پایان به راه اندازی مجتمع ها بعنوان یک اولویت و ظرفیت کشاورزی اشاره کرد و عنوان کرد: زیر ساختها برای راه اندازی این مجتمع ها آماده است اما مدیریت های جهاد کشاورزی در شهرستان ها باید پیگیری خود را تا حصول نتیجه به جد پیگیری نمایند.