به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان در گفتگو با خبر صدا و سیما گفت: ۳هزار و ۲۲۷تن انواع محصولات کشاورزی از آغاز امسال از خراسان جنوبی صادر شد.

 غلامرضا قوسی افزود: این محصولات شامل تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، زعفران، گوجه فرنگی، نخود، هندوانه و بادمجان است.

وی بیان کرد: بیشترین صادرات به محصول گوجه فرنگی با یک میلیون و 357هزار و 776کیلوگرم، هندوانه با یک میلیون و 337هزار و 186کیلوگرم و بادمجان با 277هزار و 235کیلوگرم اختصاص دارد.

وی ارزش محصولات صادر شده را 113میلیارد و 485میلیون و 100هزار و 337ریال اعلام کرد و گفت: این محصولات به کشورهای اندونزی و افغانستان صادر شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: صادرات عمده زعفران و زرشک از طریق تهران و مشهد انجام می شود و آمار آن در استان لحاظ نمی شود.

غلامرضا قوسی تشریح کرد: بهبود صنایع بسته بندی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توانمندکردن بخش خصوصی، تخصیص منابع تسهیلاتی پایدار با نرخ کارمزد پایین و بلند مدت، شناسایی کشاورزان توانمند و آموزش آنان، لزوم بازاریابی گسترده و پیداکردن بازارهای جهانی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، برندسازی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و حضور موثرتردر نمایشگاه‌های بین المللی، از راهکارهای افزایش صادرات محصولات کشاورزی می باشد.