به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان از برآورد ۵۲۰ میلیارد تومانی خسارت سیلاب به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی استان ابلاغ شد.

هادی بیجاری با اشاره به خسارات سیل در بخش کشاورزی و اعتبارات ابلاغ‌شده در استان، اظهار داشت: دولت مبلغ ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی استان ابلاغ کرد که از این میزان ۴۷ میلیارد تومان به حساب بانک‌های عامل استان واریز شده است.

وی از برآورد ۵۲۰ میلیارد تومانی خسارت سیلاب به بخش کشاورزی استان خبر داد و بیان داشت: در سیل فروردین و اردیبهشت‌ماه ۸۲۵ هکتار اراضی دیم، هشت هزار و ۲۸۹ هکتار اراضی زراعی آبی، هفت هزار و ۶۸۴ هکتار اراضی باغی، ۶۵۱ رأس دام سبک و سنگین، یک هزار و ۲۱۶ دامداری عشایری، روستایی و صنعتی، ۱۵ واحد مرغداری گوشتی، ۳۰ حلقه چاه، بیش از ۳۳۴ رشته قنات و ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی دچار خسارت شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تمهیدات دولت در راستای جبران خسارات وارده، مطرح کرد: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران به منظور جبران خسارت یاد شده مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد در کشور پرداخت خواهد شد.

بیجاری اعلام کرد: به ازای هر یک هکتار اراضی زراعی و باغی هر کدام ۵۰ میلیون ریال، هر واحد دامداری کوچک عشایری و روستایی ۱۰۰ میلیون ریال، دام سبک هر رأس پنج میلیون ریال و دام سنگین ۳۰ میلیون ریال، به ازای هر هکتار استخر ماهی گرم آبی ۵۰ میلیون ریال و سردابی تا ۵۰۰ میلیون ریال، ایستگاه پمپاژ آب تا ۵۰ میلیون ریال، هر واحد مرغداری گوشتی ۲۰۰ میلیون ریال، مرغ مادر ۱۸ میلیارد ریال و جوجه‌کشی سه میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون عملیات مرمت، بازگشایی و جاری شدن آب ۴۴ رشته قنات در استان انجام و مرمت و بازگشایی سایر قنوات به صورت دیون در حال انجام است، تصریح کرد: برای احیا و بازسازی قنوات هیچ اعتباری پیش‌بینی و تعریف نشده که نیاز به پیگیری دارد چون اعتبارات ملی و استانی جوابگوی خسارت وارده به قنوات نیست.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مبنای پرداخت تسهیلات براساس ثبت‌نام خسارت‌دیدگان در سامانه سجاد خواهد بود، عنوان کرد: تاکنون هفت هزار نفر در سامانه سجاد ثبت‌نام و تشکیل پرونده داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بین 10 تا 15 هزار نفر تا پایان این طرح از تسهیلات بلاعوض خسارت سیل برخوردار شوند.

بیجاری از تمدید مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات کم‌بهره بخش کشاورزی برای خسارت‌دیدگان سیل در خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: مهلت مراجعه کشاورزان خسارت دیده از سیل برای دریافت اعتبارات به مدت کوتاهی تمدید شده لذا از کشاورزان خواستاریم هرچه سریع‌تر برای برخورداری از این اعتبارات به مدیریت شعب جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 
 
 

1000 کاراکتر باقیمانده است


آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134